وبلاگ دانشجویان رشته کامپیوتر دانشکده سما مسجدسلیمان
وبلاگ دانشجویان رشته کامپیوتر دانشکده سما مسجدسلیمان
 
قالب وبلاگ
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان وبلاگ دانشجویان رشته کامپیوتر دانشکده سما مسجدسلیمان و آدرس computer.sama.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





زمانی که HTML پا به عرصه دنیای اینترنت گذاشت، فرض بر این بود که این زبان تنها برای نمایش متن و عکس بوجود آمده است. عملا در آن زمان، کسی حتی فکر آن را نمی کرد که روزی برسد که اینترنت به خانه های صدها میلیون آدم و بر روی کامپیوترهای شخصی نفوذ کند.
HTML زبانی بود که بسیاری از موارد پیشرفته در طراحی در آن لحاظ نشده بود. بعلاوه اینکه این زبان قابلیت تغییر، کاربر پسندی و بسیاری دیگر از مباحثی که در دنیای برنامه نویسی و طراحی با گذشت زمان بوجود آمده اند را در خود جای نداده است.

CSS چیست؟

CSS یا Cascade Style Sheets زبان برنامه نویسی می باشد که کنسرسیوم بین المللی شبکه جهانی وب یا W3C برای غلبه بر مشکلاتی که در طی زمان با استفاده از HTML بوجود آمده است پیشنهاد داده است. عملا این زبان برنامه نویسی، مکملی بر زبان باستانی HTML است و سعی در پر کردن نقاط ضعف و خلاء های آن دارد.

CSS زبانی است که توسط آن قادر خواهید تا استیل طراحی صفحات وب سایت تان را یکبار تعریف و به صفحات مورد نیازتان اعمال نمایید.

برای این منظور مثالی را می زنیم. تصور کنید که سایت شما شامل 100 صفحه استاتیک می باشد و شما آنها را تماما به زبان HTML نوشته اید. بعد از یک هفته تصمیم گرفته اید تا فونت تمام کلمات را کمی بزرگتر کنید. گفتن اینکه فونت تمام کلمات بزرگتر شود بسیار کار راحتی است و تنها یک جمله است. ولی آیا در عمل تغییر 100 صفحه نیز به همان راحتی خواهد بود؟

قطعا نه. CSS دقیقا همان زبانی است که جمله یک خطی شما را تبدیل به همان یک جمله خواهد کرد. شما تنها کافی است تا استیل مورد نیازتان را در طراحی تغییر دهید و آن هم تنها با تغییر یک یا چند مورد کوچک.

شما در واقع با html درون مایه و قالب اصلی وب را فراهم می سازید و با css جزییات را حمایت می کنید .

جمله آخر اینکه، استفاده از CSS باعث تمیزتر شدن کدهای برنامه نویسی تان می شود، تغییرات آتی را آسان می کند و همچنین دید شما را بیشتر به طراحی معطوف می کند تا سر و کله زدن با کدهای برنامه نویسی.

به زبان خیلی ساده اگه بخواهیم بیان کنیم ، این امکان رو به ما می دهد که هر وقت بخواهیم رنگ زمینه و فونتهای رو در صفحات طراحی شده تغییر دهیم به راحتی بتوانیم با تغییرات در CSS این تغییرات رو بروی دیگر صفحات طراحی شده اعمال نمائیم و دیگر نیازی نباشد که تک تک صفحات رو تغییر بدهیم.

مثال : در دستور زیر، مشاهده میکنید که مقدار هر خاصیت، بعد از علامت دو نقطه ":" در جلوی آن نوشته می شود. همچنین در پایان هر جفت خاصیت و مقدار علامت ";" گذاشته می شود. کل خاصیت ها و مقدارها در علامت براکت نوشته میشود:

p {color:red;text-align:center;}



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ پنج شنبه 19 دی 1392 ] [ 20:24 ] [ سامان زکی پور ]

.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به نام خدایی که دغدغه از دست دادنش را ندارم با عرض سلام و خسته نباشید خدمت فرد فرد دانشجویان رشته کامپیوتر ، از همه ی شما تشکر میکنیم که منت سر ما گذاشتید و به این وبلاگ سر زدید هدف ما در اینجا آشنایی بیشتر دانشجویان رشته کامپیوتر با دنیای علم و فناوری میباشد و ناگفته نماند اطلاعاتی که در این جا قرار داده می شود برگرفته از تمامی سایتهای اینترنتی و جزوات کتب داخلی و خارجی و تحقیقات علمی و پروژه های دانشجویان می باشد ، امیدوار هستیم که مطالب مورد پسند شما واقع بشوند. با تشکر گروه دانشجویان رشته کامپیوتر
آرشيو مطالب
خرداد 1394
ارديبهشت 1394 اسفند 1393 بهمن 1393 دی 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392 آذر 1392 آبان 1392 مهر 1392 شهريور 1392 مرداد 1392 تير 1392
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 24
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 33
بازدید ماه : 415
بازدید کل : 36571
تعداد مطالب : 287
تعداد نظرات : 145
تعداد آنلاین : 1


Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
 تماس با ما
کافی نت ستین ، ارائه دهنده ی کلیه خدمات اینترنتی با تخفیف ویژه برای دانشجویان

آموزش دروس ریاضی و فیزیک ویژه بانوان اگر سوالی دارید می توانید در بخش نظرات وبلاگ سوال خود را مطرح کنید.باتشکر




Up Page